Allergi

Jag gjorde ett allergitest i skolan idag. Det var allergi mot pollen,kvalster,katt osv. alltså inget matallergitest. Först fick vi kryssa för en lapp och jag kryssade för att jag vet att jag är allergisk mot katter, det var det enda som jag kände till.

Så droppade de olika vätedroppar ( heter det så? ) med olika "medel" (totalt 12) på min arm och sen stack de med en nål. Efter det fick jag sitta och vänta en kvart medan min arm blev helt röd och irriterande..
Resultat: Jag är allergisk mot katter, men ÄVEN björk och gräs. Det roliga är att varje gång jag är i närheten av katter så blir min näsa helt täppt och ögonen kliar och blir röda. Men "pricken" på testet blev mindre än vad björk blev. Med andra ord så "ska" jag egentligen vara mer allergisk mot björk än vad jag är mot katter.

Men jag har aldrig märkt av allergi mot varken gräs eller björk och jag var ändå ute ganska mycket som liten, både här hemma och på dagis så egentligen borde jag inte har några större reaktioner på det.
Iofs så kan jag ha fått rinnande ögon etc, men inget som jag har större besvär med.
Och bara för att jag vet att jag har allergi mot gräs och björk så kommer det vara min första tanke om jag reagerar när jag är i närheten av björk/gräs...

Till något helt annat, så har jag två hål i tänderna ._. och hål har jag inte haft på flera år. Tandläkaren imorgon!
Tenta i matte D och fysik om en månad!

//CAMILLA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0