Lördag

Okej, nu är mobilen på lagning. Jag hoppas på att de inte hittar något fel som inte täcks av garantin. Men telefonen har egentligen varit konstig lite då och då, först dålig batteritid - blev bättre - nu sämre igen, sen så kan jag inte skicka sms :(. Det bara la av...så nu är jag tillbaka med min Nokia med POLYFONSKA ringsignaler, haha minns fortfarande hur populärt det var innan...

Anyway sjukt lång dag egentligen. Åkte till NetOnNet runt halv tolv, steg av vid Biltema och gick skitlångt för att komma dit. Sen tog jag en genväg ( som jag upptäckte när jag var påväg till netonnet) tillbaka till en annan busshållsplats. Tog 22:an och tänkte hoppa av vid garnisonsgatan för att sedan handla på MAXI, men missade stationen. När jag insåg att jag hade missat stationen så tryckte jag på stopp direkt ( i hopp om att det inte skulle vara alltför långt avstånd mellan de, men det var det.

Jag hade ju tryckt så det var bara till att hoppa av när bussen stannde, då hörde en man ropa bakom mig " NEEEEEEJ, STOPPA DEN ". Av någon anledning så tänkte jag " okej, jag kan kanske hoppa på bussen igen och åker till Stattena för att sedan byta till 1:an " Så jag stoppade bussen och frågade om jag kunde åka några stationer till, busschauffören sa att det var okej. Tur!
Mannen som var bakom mig hade tydligen släppts ur häktet och hade inga pengar så han tjatade på busschauffören om gratis ride...vilket han också fick, men hörde att chauffören sa " Bara denna gången, nästa gång blir det polisen direkt "

Jag vågar knappt tänka på vad som hade hänt ifall jag INTE stoppat bussen och stått ensam på busshållsplatsen med en man som precis släppts ur häktet, nu vet jag iofs inte vad han var häktad för, men eftersom han hade en ölburk i handen ( och luktade alkohol) när han steg på bussen så antar jag att han inte var särskilt nykter..
Okej det hade nog inte varit så farligt, men vad skulle jag svarat ifall han frågade mig varför jag inte stannade bussen? xD

Anyway, hoppade av bussen och bytte till 1:an och åkte vidare till Maxi för att handla lite. Kom hem runt 14, satte mig och pluggade samtidigt som jag tvättade.

Ja, det var min dag det!

//CAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0