Plugg plugg plugg

Nu har det dragit igång på riktigt. Jag har suttit varenda kväll sen förra veckan och pluggat matte och fysik. Matten funkar bra hittills men fysiken är sjukt svår.
Tankar från gymnasiet kommer tillbaka och jag förstår varför jag inte läste det då, det är alldeles för mycket att komma ihåg helt enkelt.

Det är ju inte bättre när fysik-boken är på ENGELSKA och lärarna..ja de är som är.
Föreläsaren verkar vara väldigt nervös hela tiden och använder orden "ja, eh,jaha" hela tiden...som om hon inte själv förstår vad hon lär ut 8-).

Sen läraren som vi har på "övningstimmarna" förklarar inte alls utan bara berättar vad man ska göra xD. Ibland så måste han "hämta" sina egna figurer och visa tex hur ett diagram för vektorer ser ut, inte ens där finns det lösningar till hur han fick fram till rätt svar xD. Det lär kräva väldigt mycket självstudie ifall jag ska klara av fysiken.

Matteläraren är jag väldigt nöjd med. Han förklara väldigt bra och jag fattar i stort sett allt som han säger på föreläsningarna, gör jag inte det så förstår jag det när han förklarar på övningstimmarna.

Idag har jag träffat BETTY! Vi var käkade på MAX och såg Meet the parents: Little fockers på bio ^^. Den var lik de tidigare filmerna och väldigt rolig. Btw. fick en skitnice klocka + mobilsmycke + tandborsthållare av henne från Hong Kong. THANKS!! :D

And, jag har gått från att sova fram till 12 om dagarna till att stiga upp halv åtta på morgonen. Är så trött om dagarna så hoppas jag vänjer mig snart.

//CAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0