Teknisk Bastermin

Har gått i skolan i två dagar nu. Vi hade en liten introduktion med en massa information igår och idag hade vi lektioner där vi repeterade matte/fysik. Matten tycker jag är helt okej..än så länge, imorgon ska vi repetera sinus/cosnius..något som faktiskt är helt nytt för mig!
Fysiken är värre och läraren är inte världsbäst på att förklara. Hade en uppgift där jag skulle ´räkna ut arean av en kvadrat som var 3300 feet.
Så skrev han på mitt block 3330ft=1,609m. 3330*3330ft/1,609^2. 3330*1.609 och blabla. ( Vet inte om jag skrev exakt rätt nu...men det jag menar att jag verkligen inte fattar ett skit när han "förklarar"

Som tur så är det inte han som jag kommer ha på föreläsningarna, utan bara på "övningarna" och förhoppningsvis så kommer det finnas andra lärare tillgänliga.

Min mattelärarare är helt okej, han påminner mig väldigt mycket om den läraren jag hade på gymnasiet, de har tom samma handstil! xD

Anyway, mitt schema verkar helt okej, för det mesta är det 8-15 med en timmes lunch, men har dagar då jag slutar 17 och dagar då jag slutar 12 ^^.

Ska sätta mig i helgen och plugga sjukt mycket! Måste klara alla delkurser + lab för att få platsgaranti på deras utbildningar..


Kommentarer
Postat av: Anna

Lycka till! Du kan ju alltid fråga jenny annars :p

2011-01-18 @ 18:05:07
Postat av: Camilla

Tack! Yee, hon hjälper mig mycket men hon minns inte allt ^^

2011-01-19 @ 00:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0